Algemene voorwaarden en privacy statement
Om u tijdens sessies of een behandeltraject zo goed mogelijk te begeleiden hanteer ik algemene voorwaarden en een privacy statement. In de algemene voorwaarden is het algemeen contact vastgelegd. In de privacy verklaring is vastgelegd welke gegevens voor het vormgeven van een behandeltraject worden vastgelegd en hoe met deze gegevens wordt omgegaan.
Algemene voorwaarden
1. De cliënt is altijd tijdig op de afspraak aanwezig. Als richtlijn houden we aan dat de cliënt 5 minuten voor aanvang van een sessie aanwezig is.
2. De tijd die iemand te laat aanwezig is wordt in mindering gebracht op de overeengekomen sessietijd.
3. Voor een behandeling worden algemene regels voor hygiëne aangehouden.
4. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de sessie wordt 100% van het geldende tarief in rekening gebracht.
5. Betaling geschiedt na afloop van de sessie contant of per pin.
6. De cliënt is ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gezondheid.
7. Aspecten die van belang aangaande de gezondheid van de cliënt worden door de cliënt voorafgaand aan de sessie vermeld.
8. Present streeft voor al haar massages en diensten een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening na.
Privacy document Verklaring
Uw Privacy
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als uw behandelaar een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door het WGBO. Uw dossier bevat aantekeningen over de informatie die u mij verstrekt tijdens intake en behandeling. Dit omvat onder meer aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de behandelingen.
Naast inhoudelijke gegevens worden tevens NAW en contactgegevens in uw dossier opgenomen. NAW gegevens worden enkel in het dossier opgenomen om contact met u op te kunnen nemen.
Als uw behandelend massage therapeut heb ik als enige toegang tot uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim). Ik vind het belangrijk dat uw privacy gewaarborgd blijft, daarom heb ik ervoor gekozen geen gebruik te maken van een digitaal patiëntendossier. Uw dossier wordt in een afgesloten kast bewaard. Onbevoegden hebben geen toegang tot uw gegevens. Uitzondering hierop kan zijn dat een verslag wordt verstrekt aan een andere behandelaar wanneer behandeling in een later stadium bij een andere behandelaar wordt voortgezet. Hierover zal altijd vooraf contact met u worden gezocht en zal schriftelijke toestemming van u nodig zijn.
De gegevens in uw dossier blijven 20 jaar bewaard, zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist. U hebt altijd het recht tot inzage en opvragen van uw dossier. De bewaartermijn voor de facturen en administratie is 7 jaar.
Bij de eerste afspraak vraag ik u om toestemming om het document: Privacy document Verklaring en toestemming, te ondertekenen. Hierbij geeft u aan dat u op de hoogte bent gebracht van opslag en verwerking van privacy gevoelige gegevens. Bij het ondertekenen van dit document geeft u toestemming om de gegevens die u mij verstrekt te archiveren en verwerken zoals hiervoor beschreven.